EFFECTIVE TESTING: TEST DESCRIPTIV
Titlu: |
Test Descriptiv |
Obiective: |
Evaluarea caracteristicilor senzoriale ale produsului cum ar fi aspectul, parfumul, aroma si textura. Studii analitice care permit determinarea proprietatilor senzoriale ale produselor. Este tehnica cea mai frecvent utilizata pentru stabilirea profilelor senzoriale, harta preferintelor, specificatii pentru controlul calitatii si publicitatea confirmarii claimurilor |
Planificare: |
Durata studiului: 3-30 zile. |
Inceperea studiului: 2 saptamani de la primirea mostrelor. |
|
Raportare: 3 saptamani de la incheierea studiului. |
|
Metodologie: |
• Analiza descriptiva cantitativa (QDA®) |
• Metoda Analizei Descriptive Spectrum ™ |
|
• Analiza Descriptiva Time-Intensity |
|
• Free-Choice Profiling |
|
Procedura: |
Sunt selectati si antrenati intre 8 si 12 subiecti pentru a evalua similaritatile si diferentele dintr-un set de mostre iar rezultatele vor fi comparate cu datele de consumator si instrumentale. |
TESTARE AFECTIVA
Titlu: |
Test de consumator si test In-House Panel Acceptance. |
Obiective: |
Permite companiilor sa inteleaga in ce masura produsele lor sunt placute/preferate si sa poata identifica disonanta cognitiva a produsului. |
Testarile efectuate in locatia centrala si la domiciliu pot sustine cercetarea de piata, intrucat ambele au drept obiective produsul si consumatorul. |
|
Planificare: |
Durata: 1-30-60 zile sau mai mult. |
Inceputul studiului: 1 pana la 2 saptamani de la primirea mostrelor. |
|
Raportare: 2 saptamani dupa incheierea studiului. |
|
Metodologie: |
|
• Metoda Calitativa Afectiva: |
|
1 – Focus Group |
|
2 – Focus Panels |
|
3 – Interviuri Unu la Unu |
|
• Metoda Cantitativa Afectiva: |
|
1 – Teste de preferinta |
|
2 – Teste de acceptanta |
|
Procedura: |
Testele afective pot fi efectuate in diverse contexte: |
– cu 30-120 de consumatori in laborator, in conditii de evaluare controlate; |
|
– in timpul ciclului de dezvoltare a produsului; |
|
– cu peste o suta de consumatori, in locatii centrale, cum ar fi centrele comerciale, sau la domiciliu, unde produsele sunt evaluate in situatii naturale, reale. |
EFFECTIVE TESTING: TESTARE DISCRIMINATIVA
Titlu: |
Testare discriminativa |
Obiective: |
Se determina daca schimbarea unui ingredient induce o diferenta detectabila a produsului. |
Teste analitice, permitand determinarea proprietatilor senzoriale ale produselor. |
|
Planificare: |
Durata: 1-5 zile. |
Inceperea studiului: 1-2 saptamani de la primirea mostrelor. |
|
Raportare: 2 saptamani de la incheierea studiului. |
|
Metodologie: |
• Comparatie pereche (paired) |
• Duo trio test |
|
• Test „doua din cinci” |
|
• Test Acelasi/Diferit test (Test diferenta simpla) |
|
• Test “A” – nu “A” |
|
• Test Triangulare |
|
• Test Diferente-din-control |
|
• Test Secvential |
|
Procedura: |
De obicei se foloseste un panel care cuprinde 10-15 ”judecatori” care vor evalua micile diferente dintr-un set de 2 sau mai multe esantioane. Testarile comparative triangulare sau pereche pot fi de asemenea efectuate in cadrul testarilor de similaritate, cand proportia discriminatorilor din cadrul populatiei trebuie estimata. |